Naam:

Sander van de Braak-Barendregt

Verre reizen/rondreizen die ik heb gemaakt zijn:

1. 4 weken Indonesië
  2. 2 weken Turkije
  3. 1,5 week Egypte (Nijlcruise)
  4. 2 maanden Thailand, Laos, Noord-Vietnam
  5. 1 maand Cambodja en Zuid-Vietnam
  6. 2 weken Marokko
  7. 2 maanden Noord-India en Nepal
  8. 1 maand Zuid-India
  9. 1 maand Argentinië en Chili
  10. 3,5 week Cuba
  11. Wereldreis van 1,5 jaar door 25 landen in Afrika, Midden- en Zuid-Amerika, Oceanië en Azië (2015-2017)

Dennie Barendregt-van de Braak

15. 3 weken Ethiopië
  16. 3,5 week Venezuela
  17. 1 maand Argentinië en Chili
  18. 3,5 week Cuba
  19. Wereldreis van 1,5 jaar door 25 landen in Afrika, Midden- en Zuid-Amerika, Oceanië en Azië (2015-2017)

Hiernaast hebben we beide ook een groot aantal Europese landen bezocht voor onze camperreis in 2022, welke we hier niet hebben gespecificeerd.

We hopen de gezondheid te hebben om onze lijst met bestemmingen de komende jaren nog flink uit te kunnen breiden met nieuw bezochte landen.

Over mijn reis

Wij zijn Sander en Dennie en zijn van 27 december 2015 tot 25 juni 2017 voor 1,5 jaar op wereldreis geweest.

Reizen is een passie die we samen delen. Mooie landen bezoeken, andere culturen en gebruiken in de wijde wereld ervaren, bijzondere mensen ontmoeten en het gevoel van vrijheid geeft ons het ultieme reisgevoel.

2022

Reizen zit in ons bloed en ondanks de huidige Corona pandemie die ons inmiddels al ruim twee jaar in de greep heeft en het reizen buiten Europa vrijwel onmogelijk maakte, zijn wij na de zomer van 2021 plannen gaan maken voor een tweede lange reis samen. In juni 2022 wordt het al weer vijf jaar dat we terug zijn van onze wereldreis 2015-2017 dus we vonden het wel weer tijd worden.

Sinds november 2020 zijn we in het bezit van onze camperbus en van begin af aan zeiden we tegen elkaar "Hoe gaaf zou het zijn om samen met onze camperbus een langere periode op reis te kunnen door Europa?" Nou dat dus....

Vanaf april 2022 nemen we beide een half jaar onbetaald verlof en pakken we onze camperbus die we tijdelijk verruilen voor ons huis in Langenboom, om door Europa te reizen.

Ook nu zullen we onze familie en vrienden soms best wel missen, al voelt voor ons 5,5 maand niet zo lang en blijven we dit keer op het eigen continent.

Wij willen jullie via deze site opnieuw op de hoogte houden van onze avonturen en belevenissen tijdens deze reis. (Verwacht geen dagelijks verslag zoals tijdens onze wereldreis, maar een wekelijkse samenvatting van onze avonturen moet er wel in zitten en wie weet....)

2015

Om onze droom werkelijkheid te laten worden hebben we beiden ontslag genomen, onze huur opgezegd, een aantal meubels en persoonlijke spullen opgeslagen en de rest weggedaan. Kortom ons vaste bestaan in Nederland verruild voor een groot avontuur.

We zijn al ruim een jaar bezig met de voorbereidingen van onze wereldreis. Onze laatste werkdag zal eind november zijn, waarna we onze rugzakken gaan pakken en na de kerst onze droomreis waar gaan maken.

Natuurlijk gaan we onze familie en vrienden erg missen maar gelukkig is er internet met Skype en kunnen we zo toch regelmatig een beetje thuis zijn.

Wij willen jullie via deze site op de hoogte houden van onze avonturen en belevenissen tijdens onze droomreis.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De onderstaande wereldkaart met bezochte landen zullen we gebruiken om tijdens onze wereldreis aan te geven welke landen we dan hebben bezocht.

Bezochte landen

Ik heb 33 landen (13%) bezocht:

Albanië, Australië, Bangladesh, Chili, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Frans-Polynesië, Griekenland, Indonesië, Italië, Kenia, Kroatië, Lesotho, Macedonië, Maleisië, Montenegro, Myanmar, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oeganda, Panama, Peru, Rwanda, Singapore, Slovenië, Spanje, Swaziland, Tanzania, Thailand, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika.